دکتر علی آبکار

متخصص برندسازی و توسعه کسب و کار

ریبرندینگ چیست و چه اصولی دارد؟

  • ۲۹۶

فرض کنید صاحب یک خانه کلنگی هستید که روزی جزو بهترین خانه‌های شهر بود؛ اما خب زمان زیادی از ساخت آن گذشته و اینقدر قدیمی شده که حتماً باید آن را بازسازی کنید، وگرنه روی سرتان خراب می‌شود! اصلاً برفرض محکم باشد و هنوز بشود در آن زندگی کرد؛ با برج‌های زیبای اطراف چه می‌کنید؟ دور و برتان همه ساختمان‌های آنچنانی و زیبا ساخته شده که دیگر این خانه توی ذوق می‌زند و اصلاً خریدار ندارد!

برندسازی و ارزش ها

  • ۶۳۸

تمایل به پیوستن به گروه یکی از مهم‌ترین نیازهایی است که از دوران نوجوانی شروع می‌شود و تا آخر عمر همراه ماست. احساس تعلق خاطر داشتن به یک گروه، یکی از لذت‌بخش‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای ماست؛ چراکه بخشی از هویت ما را شکل می‌دهد. گروه یک اجتماع کوچک است که در آن می‌توانیم یکصدا اشتراکاتمان را فریاد بزنیم. در حین همین تجربه‌های مشترک است که شخصیت ما نرم‌نرم به مرور زمان شکل می‌گیرد.

برند چیست؟ و چرا مهم است؟

  • ۱۶۰۶

شما هم تا حالا عبارت "برند چیست؟" را جست و جو کرده‌اید؟ اگر این کار را کرده باشید با بیش از 10 تعریف و مفهوم مختلف روبرو خواهید شد. حتی می‌توانم بگویم این تعاریف انقدر بعضی جاها با یکدیگر تفاوت دارند که انگار اصلا در مورد یک موضوع حرف نمی‌زنند! به همین دلیل اگر بخواهید مفهوم برندسازی را از این تعاریف یاد بگیرید به مشکل خواهید خورد. پس چه کار کنیم؟ به نظرم بین این همه مطلب اگر بدانیم که برند چه چیزی نیست، راحت‌تر می‌توانیم به هدف برسیم: برند یک لوگو نیست، برند نام شرکت شما نیست و برند هیچ نماد یا علامت تجاری هم نیست! بله همه این موارد روی برند شما تاثیر دارند و برند همه این موارد را دربر دارد ولی هیچ کدام از این‌ها به تنهایی برند نیستند!

تولید محتوا چیست؟

  • ۷۵

تولید محتوا یعنی چی؟

این سوالی بود که کارمند بانک موقع چک کردن فرمی که پر کرده بودم پرسید. سرم را به دریچه شیشه جلوی کارمند نزدیک کردم و کلی توضیح دادم اما از نگاه عجیبش مطمئن شدم شغلم را نفهمید. اگر آن روز همین مقاله را نوشته بودم خیلی راحت‌تر توضیح می‌دادم یا شاید لینک آن را می‌فرستادم تا خودش بخواند.

راستش را بخواهید خودم هم تا مدت‌ها نمی‌دانستم تولید محتوا چیست تا این که تاریخچه آن را خواندم، با نمونه‌های موفق آشنا شدم و مهم‌تر از همه حالا این شغل اصلی من است. پس مقاله‌ای که قرار است بخوانید چکیده‌ای ساده و روان برای درک تولید محتوا است.

کمی هم درباره شغل تولید محتوا، بازار کار و نقش محتوا در کسب‌وکارها توضیح دادیم تا اگر می‌خواهید وارد کار شوید با درک درستی شروع کنید.

Banner corner : site parandehgharib.ir
مشاوره آنلاین : site parandehgharib.ir