دکتر علی آبکار

متخصص برندسازی و توسعه کسب و کار

برندسازی و توسعه کسب‌وکار در جزیره کیش

  • ۴۱۴
  • چاپ این صفحه


برندسازی و توسعه کسب‌وکار در کیش

در دنیای کنونی هر کسب  کاری (کوچک یا بزرگ) به دنبال ساختن برند مخصوص و رشد آن است. موفقیت بسیاری از کسب‌وکارها همبستگی بالایی با محبوبیت برند آن دارد. وقتی صحبت از برند سازی شهری در جزیره کیش می‌شود، قطعاً هدف فقط توسعه همه کسب‌وکارهای ریزودرشت در یک جزیره نیست بلکه توسعه برند یک شهر، ارتقای جهانی یک  ملیت را به دنبال خواهد داشت.

جزیره زیبای کیش

جزیره زیبای کیش به یکی از بسترهای کسب‌وکار تبدیل‌شده است. اگر سفری به این جزیره زیبا داشته باشیم در کنار خلیج‌فارس، دریایی از شرکت‌های تجاری و گردشگری را می‌بینیم که کسب‌وکاری را برای خود دست‌وپا کرده‌اند. آژانس‌های هواپیمایی، خدمات اکو توریسم و بیوتوریسم، ساخت و تجهیز هتل‌ها، خریدوفروش آبزیان زینتی و خوراکی، خدمات تفریحی، خلیج گردی، خدمات ورزشی و فرهنگی همه، بسترهای رشد کسب‌وکار در این جزیره هستند.

برند سازی شهری در جزیره کیش قدمی بزرگ است که سود آن‌همه ایران را فرا خواهد گرفت. قطعاً با نگاهی درازمدت به این جزیره، می‌توان شاهد سیل سرمایه‌ها به این منطقه شد.

شهر دوبی الگویی موفق در این زمینه است. انتقال تجربه از کشور امارت کمک بزرگی به این جزیره می‌تواند باشد که نیازمند رایزنی‌های دو کشور همسایه است. قطعاً راه موفقیت در برند سازی، استفاده از نظرات ارزشمند برندهای موفق شهری مثل دبی، کوالالامپور و غیره است.

ارتباط برندسازی شهری کیش با توریست

هر توریستی که به جزیره کیش سفر می‌کند حامل تجربه‌ای خواهد بود که قابلیت انتقال به غیر را دارد. فاکتور اصلی در برند سازی شهری توجه به تک‌تک توریست‌ها است.

یعنی چنان در نظر بگیریم که یک توریست برابر با همه توریست‌ها است فاکتور اصلی موفقیت درزمینه ی برند سازی این است که شهروندان و اهالی کسب‌وکار شهر، در قبال تجربه‌ای که برای بازدیدکنندگان در شهر ایجاد می‌کنند، مسئولیت‌پذیر باشند. متولیان و صاحبان سرمایه در جزیره زیبای کیش می‌توانند با ایجاد اتحاد و انسجام در بین ساکنان جزیره،  با برنامه‌ریزی چندساله رسیدن به برندی خاص و تعالی آن را در رأس اهداف خود قرار دهند و با اختصاص انرژی و سرمایه راه را برای برند سازی هموارتر کنند.

در سال 2004 متولیان شهر دبی ساخت برج خلیفه را آغاز کردند و کسی فکرش را نمی‌کرد با ساخت هر طبقه از این برج 828 متری، قطار پیشرفت برند این شهر نیز سریع‌تر خواهد شد. اکنون این برج به نماد شکوفایی یک برند شهری و حتی ملی تبدیل‌شده است.

  • سیاوش رسولی

    بنده چند وقته که از مطالب سایتتون دارم استفاده می کنم. واقعا ازتون متشکرم. من خودم کسب و کاری دارم که امسال به صورت حرفه ای روی برندسازیش دارم کار می کنم.

  • سردار شیدایی

    آقای رسولی امیدوارم که توی کسب و کارتون موفق باشید. برند سازی واقعا تلاش و همت و پشتکار و از همه مهمتر صبر و صداقت می خواد. و خیلی لذت بخشه این پروسه.

  • خالد محدخانی

    تبلیغات و برندسازی یک علم و تخصص هست، من به کسب و کارها حتما توصیه می کنم قبل از هزینه ها و راهندازی کمپین های تبلیغاتی، در این حوزه مطالعه عمیق داشته باشند و از مشاورانی که در این زمینه فعالیت می کنند حتما مشاوره بگیرند.

    با تشکر از سایت خوب دوست عزیزم آقای دکتر علی آبکار.

  • نرگس پرنسس

    برای موفقیت توی هر کسب و کاری به نظرم اول از همه چیز ایمان و باور داشتن به خودته. اینکه مطمئن باشی که تو اون شخصیتی هستی که می تونی این کسب و کار رو به جایی برسونی و بعد موارد مثل تبلیغات و برندسازی اهمیت دارن.

  • شیوا مصطفویی

    اگه تیمی بتونه روی برندسازی کسب و کارش کار کنه، دیگه خیلی راحت می تونه کار رو توسعه و گسترش بده.

    متاسفانه من می بینم بسیاری از کسب و کارها به جای کار کردن روی برند فقط به فکر کسب درامد هستند و حاظرند مشتری ناراضی باشه اما از سودشون نمی گذرند.

  • فاطمه کرمانی

    من که چیزی در این زمینه نمیدونم.

    توی اینستاگرام نقاشی هامو برای فروش میزارم، خواستم کمی کارم رو رشد و توسعه بدم. کمی سرچ کردم سر از سایت شما دراوردم.

    بازم دستتون درد نکنه.

  • شیوا خاویار

    خانم کرمانی، برای موفقیت شما در هر زمینه ای که باشید، برای موفق شدن نیاز به یک سری دانش های برندینگ و بازاریابی و ... دارید. توصیه می کنم کتابهای این حوزه رو حتما بخونید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Banner corner : site parandehgharib.ir
مشاوره آنلاین : site parandehgharib.ir